Détail de l'auteur
Auteur سعاد بوعناقة حرم جديدي |
Documents disponibles écrits par cet auteur (4)



Titre : إدارة مشروع التحول نحو البرمجيات الوثائقية مفتوحة المصدر في المكتبات الجامعية : دراسة ميدانية بالمكتبة المركزية بجامعة بشار Type de document : texte imprimé Auteurs : أحمد الديقش, Auteur ; سعاد بوعناقة حرم جديدي, Directeur de thèse Editeur : جامعة الإخوة منتوري قسنطينة Année de publication : 2012 Importance : 165 ورقة. Format : 30 سم. Note générale : 2نسخ موجودة في المكتبة المركزية Langues : Arabe (ara) Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : Software documentaries software open source software documentaires Project management University Basher Logiciels logiciels documentaires documentaires ouvert software la gestion de projet Université de Bechar البرمجيات البرمجيات الوثائقية البرمجيات الوثائقية مفتوحة المصدر إدارة مشروع جامعة بشار Index. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات Résumé : This stdy deals with subject of open source software documentaries and their applications in the Algerian university libraries, through she ding light on the most important stages of managing the transitional project to these softwares in the Central Library of the University of Basher, which has been chosen as a model to the field study.
this study Has addressed to the general concepts about both types of software, closed and open source documentaries, in terms of the design requirements and the standards adopted in purchasing them, through the most important services they provide. The study also discussed the methods of developing software locally to use them .and the licensing agreements. Besides it discusses the policies and plans for the transition to open source software documentaries in the university libraries through the case study of the central library of the university of Basher . as a sample of the Algerian university libraries which apply the results of the study showed that the application of such projects is still in its very beginning and under experiment .it yet achieved has not the required level . this transitional project is an experiment that requires further investigation and encouragement in order to generalize it to include the other Algerian university libraries .
The study concluded a set of results that the application of such projects are still in the very beginning, the entry of the experiment has not lived up to the required level, but the experience of transformation calls then stand up and work to develop and encourage those who made it for circulation to the various university libraries in Algeria.Diplôme : Magistère En ligne : ../theses/bibliotheconomie/AELD3746.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=9529 إدارة مشروع التحول نحو البرمجيات الوثائقية مفتوحة المصدر في المكتبات الجامعية : دراسة ميدانية بالمكتبة المركزية بجامعة بشار [texte imprimé] / أحمد الديقش, Auteur ; سعاد بوعناقة حرم جديدي, Directeur de thèse . - جامعة الإخوة منتوري قسنطينة, 2012 . - 165 ورقة. ; 30 سم.
2نسخ موجودة في المكتبة المركزية
Langues : Arabe (ara)
Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : Software documentaries software open source software documentaires Project management University Basher Logiciels logiciels documentaires documentaires ouvert software la gestion de projet Université de Bechar البرمجيات البرمجيات الوثائقية البرمجيات الوثائقية مفتوحة المصدر إدارة مشروع جامعة بشار Index. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات Résumé : This stdy deals with subject of open source software documentaries and their applications in the Algerian university libraries, through she ding light on the most important stages of managing the transitional project to these softwares in the Central Library of the University of Basher, which has been chosen as a model to the field study.
this study Has addressed to the general concepts about both types of software, closed and open source documentaries, in terms of the design requirements and the standards adopted in purchasing them, through the most important services they provide. The study also discussed the methods of developing software locally to use them .and the licensing agreements. Besides it discusses the policies and plans for the transition to open source software documentaries in the university libraries through the case study of the central library of the university of Basher . as a sample of the Algerian university libraries which apply the results of the study showed that the application of such projects is still in its very beginning and under experiment .it yet achieved has not the required level . this transitional project is an experiment that requires further investigation and encouragement in order to generalize it to include the other Algerian university libraries .
The study concluded a set of results that the application of such projects are still in the very beginning, the entry of the experiment has not lived up to the required level, but the experience of transformation calls then stand up and work to develop and encourage those who made it for circulation to the various university libraries in Algeria.Diplôme : Magistère En ligne : ../theses/bibliotheconomie/AELD3746.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=9529 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité الد/3746 الد/3746 Thèse Bibliothèque principale Thèses Disponible
Titre : المكتبات المدرسية في الجزائر : دراسة ميدانية على ثانويات و إكماليات مدينة قسنطينة Type de document : texte imprimé Auteurs : سعاد بوعناقة حرم جديدي ; عبد اللطيف صوفي, Directeur de thèse ; جامعة منتوري, Éditeur scientifique Année de publication : 1997 Importance : 168 ورقة Note générale : 1 نسخة موجودة في قاعة المطالعة 2 نسخ موجودة في مخزن المكتبة المركزية Langues : Arabe (ara) Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : المكتبة المدرسية Index. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات Diplôme : Magistère Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=8402 المكتبات المدرسية في الجزائر : دراسة ميدانية على ثانويات و إكماليات مدينة قسنطينة [texte imprimé] / سعاد بوعناقة حرم جديدي ; عبد اللطيف صوفي, Directeur de thèse ; جامعة منتوري, Éditeur scientifique . - 1997 . - 168 ورقة.
1 نسخة موجودة في قاعة المطالعة 2 نسخ موجودة في مخزن المكتبة المركزية
Langues : Arabe (ara)
Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : المكتبة المدرسية Index. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات Diplôme : Magistère Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=8402 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité بوع/ 1146 بوع/ 1146 Thèse Bibliothèque principale Thèses Disponible
Titre : تسويق خدمات المعلومات بالمنشآت الاقتصادية : دراسة ميدانية بمؤسسة نفطال برج بوعريريج Type de document : texte imprimé Auteurs : سمير خضور, Auteur ; سعاد بوعناقة حرم جديدي, Directeur de thèse Editeur : جامعة الإخوة منتوري قسنطينة Année de publication : 2011 Importance : 233 ورقة. Format : 30 سم. Note générale : مذكرة ماجستير
1نسخة موجودة في قاعة المطالعة
2نسخ موجودة في مخزن المكتبة المركزيةLangues : Arabe (ara) Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : التسويق؛المنشآة الإقتصادية؛خدمات المعلومات؛مراكز المعلومات؛مؤسسة نفطال؛برج بوعريريج؛التسويق الإلكتروني Index. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات En ligne : ../theses/bibliotheconomie/AKHE3691.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=9176 تسويق خدمات المعلومات بالمنشآت الاقتصادية : دراسة ميدانية بمؤسسة نفطال برج بوعريريج [texte imprimé] / سمير خضور, Auteur ; سعاد بوعناقة حرم جديدي, Directeur de thèse . - جامعة الإخوة منتوري قسنطينة, 2011 . - 233 ورقة. ; 30 سم.
مذكرة ماجستير
1نسخة موجودة في قاعة المطالعة
2نسخ موجودة في مخزن المكتبة المركزية
Langues : Arabe (ara)
Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : التسويق؛المنشآة الإقتصادية؛خدمات المعلومات؛مراكز المعلومات؛مؤسسة نفطال؛برج بوعريريج؛التسويق الإلكتروني Index. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات En ligne : ../theses/bibliotheconomie/AKHE3691.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=9176 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité خضو/3691 خضو/3691 Thèse Bibliothèque principale Thèses Disponible
Titre : فعالية التعليم المبرمج باستخدام الحاسوب في تخصص علم المكتبات : دراسة تجريبية لتدريس مادة البيبلوغرافيا المتحصصة Type de document : texte imprimé Auteurs : سعاد بوعناقة حرم جديدي, Auteur ; عبد اللطيف صوفي, Directeur de thèse Editeur : جامعة الإخوة منتوري قسنطينة Année de publication : 2006 Importance : 227 ورقة. Format : 30سم Note générale : مذكرة دكتوراه العلوم
1نسخة موجودة في قاعة المطالعة
2نسخ موجودة في مخزن المكتبة المركزيةLangues : Arabe (ara) Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : التعليم ؛ التعليم المبرمج ؛ التعليم بمساعدة الحاسوب ؛ الحاسوب ؛ تربية ؛
؛ ملتيميديا ؛ برنامج ؛ علم المكتبات ؛ بيبلوغرافيا متخصصة Instruction Programmed instruction Computer assisted
instruction Computer Multimedia Education Reference
Materials Librarianship studies Enseignement Enseignement programmé Enseignement
assisté par ordinateur Ordinateur Multimédia Bibliographie spécialisé programme BibliothéconomieIndex. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات Résumé : The most important using that distinguishes this stage is the knowledge explosion, telecommunication revolution and the informatics. These characteristics are connected and
overlapping; the development in each affects the other. In this research, we study the importance and qualification of designing lessons by using programmed instruction method
and multimedia programm, A technique for presenting a subject matter to a student who can work through it at his own learning speed, in a graded sequence of controlled steps. In addition to that we include the possibility of using the computer for producing educational aids, and clarify its characteristics and its obstacles.
Programmed instruction assisted by Computer is an attractive methods of learning, and can illustrate concepts through attractive animation, sound, and demonstration, it allow students to progress at their own speed. Computers capture the student’s attention because the programm is atractive, and engage the student’s spirit of competitivness to increase their scores, computer provide also immediate feedback.
This research includs two important parts, theoretical part comprises definitions, history, evolution of programmed instruction and computer assisted instruction. The second part
comprise the experiment study, which is based on multimedia programm used to learn some courses of “Material references” module, in “Librarianship studies”.
The most important results of this research are:
- This method of learning by using reduce time of learning
- it contributes to more efficient classroom procedure
- it calls for active participation of the learner.
- it enables students to work individually.Diplôme : Doctorat en sciences En ligne : ../theses/bibliotheconomie/ADJE2155.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=8683 فعالية التعليم المبرمج باستخدام الحاسوب في تخصص علم المكتبات : دراسة تجريبية لتدريس مادة البيبلوغرافيا المتحصصة [texte imprimé] / سعاد بوعناقة حرم جديدي, Auteur ; عبد اللطيف صوفي, Directeur de thèse . - جامعة الإخوة منتوري قسنطينة, 2006 . - 227 ورقة. ; 30سم.
مذكرة دكتوراه العلوم
1نسخة موجودة في قاعة المطالعة
2نسخ موجودة في مخزن المكتبة المركزية
Langues : Arabe (ara)
Catégories : Arabe
علم المكتبات و المعلوماتTags : التعليم ؛ التعليم المبرمج ؛ التعليم بمساعدة الحاسوب ؛ الحاسوب ؛ تربية ؛
؛ ملتيميديا ؛ برنامج ؛ علم المكتبات ؛ بيبلوغرافيا متخصصة Instruction Programmed instruction Computer assisted
instruction Computer Multimedia Education Reference
Materials Librarianship studies Enseignement Enseignement programmé Enseignement
assisté par ordinateur Ordinateur Multimédia Bibliographie spécialisé programme BibliothéconomieIndex. décimale : 020 علم المكتبات و المعلومات Résumé : The most important using that distinguishes this stage is the knowledge explosion, telecommunication revolution and the informatics. These characteristics are connected and
overlapping; the development in each affects the other. In this research, we study the importance and qualification of designing lessons by using programmed instruction method
and multimedia programm, A technique for presenting a subject matter to a student who can work through it at his own learning speed, in a graded sequence of controlled steps. In addition to that we include the possibility of using the computer for producing educational aids, and clarify its characteristics and its obstacles.
Programmed instruction assisted by Computer is an attractive methods of learning, and can illustrate concepts through attractive animation, sound, and demonstration, it allow students to progress at their own speed. Computers capture the student’s attention because the programm is atractive, and engage the student’s spirit of competitivness to increase their scores, computer provide also immediate feedback.
This research includs two important parts, theoretical part comprises definitions, history, evolution of programmed instruction and computer assisted instruction. The second part
comprise the experiment study, which is based on multimedia programm used to learn some courses of “Material references” module, in “Librarianship studies”.
The most important results of this research are:
- This method of learning by using reduce time of learning
- it contributes to more efficient classroom procedure
- it calls for active participation of the learner.
- it enables students to work individually.Diplôme : Doctorat en sciences En ligne : ../theses/bibliotheconomie/ADJE2155.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : index.php?lvl=notice_display&id=8683 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité بوع/2155 بوع/2155 Thèse Bibliothèque principale Thèses Disponible